WWR
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Jeżeli Twoje dziecko:
( w wieku od 0 do 6 – ciu lat)
- jest wcześniakiem
- jest z ryzyka okołoporodowego
- ma wady wrodzone
- ma opóźniony rozwój mowy lub wadę wymowy
- jest nadruchliwe, ma kłopoty z koncentracją uwagi
- ma problemy z samoobsługą
- unika zabaw z rówieśnikami
- ma słabą koordynację ruchów
- trudno mu utrzymać równowagę
- z trudem i niechęcią uczy się pisać i czytać, ma słabą pamięć
- budzi Twój niepokój swoim zachowaniem
Możesz zgłosić się do naszej poradni :
- przeprowadzimy badania
- postawimy diagnozę
- opracujemy indywidualny program terapii dla Twojego Dziecka
- zastosujemy nowoczesne metody terapii i rehabilitacji
- zajęcia prowadzone będą przez:
- logopedę
- pedagoga
- psychologa
- prowadzimy zajęcia indywidualne i grupowe
- udzielamy wsparcia rodzicom w ramach GRUPY WSPARCIA I INDYWIDUALNYCH KONSULTACJI
Za podjęciem jak najwcześniejszego wspomagania rozwoju dzieci przemawiają następujące przesłanki:
- wyjątkowo duża plastyczność centralnego układu nerwowego we wczesnym okresie rozwoju oraz związana z tym możliwość korekcji zaburzonych funkcji i kompensacji deficytów
- możliwość zahamowania rozwoju wielu zaburzeń o postępującym przebiegu, a czasami nawet całkowitego zatrzymania niekorzystnych zmian
- większa podatność małych dzieci na postępowanie rewalidacyjne i w efekcie szybsze postępy usprawniania
- możliwość wspólnego wypracowania programu wychowawczego obejmującego dziecko niepełnosprawne, który pozwoli na lepszy kontakt z dzieckiem i prawidłową terapię
- łatwiejsze generalizowanie przez dzieci wypracowanych umiejętności i nawyków
- narastanie wielu zaburzeń wraz z wiekiem i utrudnienie terapii oraz edukacji dzieci starszych
- rodzice małych dzieci mają więcej nadziei, sił, zapału i wiary, dlatego są bardziej zaangażowani we współpracę ze specjalistami i we własny udział terapii dziecka.
W przypadku dzieci, u których występują opóźnienia rozwojowe z różnych przyczyn, trzeba podjąć jak najwcześniejsze działania wspomagające ich rozwój dlatego celem naszej pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2017 r , poz. 1635) jest:
„… pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole…”.
Jak wynika z powyższego już od momentu pierwszych objawów nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym, a więc od pierwszych miesięcy życia dziecka, możemy je korygować, a także zapobiegać ich pogłębianiu się.
Bardzo ważną częścią terapii jest współpraca z rodzicami, gdyż to właśnie ona jest kluczem do sukcesu w rehabilitacji tak ruchowej, jak i psychologicznej, logopedycznej czy pedagogicznej.
Rodziców zainteresowanych zajęciami w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zapraszamy do naszej poradni.